,

Promenera mera!

Promenera är toppen för hela kroppen! Det är skonsamt, samtidigt som det ger oss massor av fördelar som vi kanske inte tänker på. Det svåra är att få in det i sin vardag. Kicki delar med sig av sin syn på vardagspromenaden med lite glimtar av dagsljus.
Hälsablogg med olika hälsatjänster i bild.
, ,

Hur skapar man en vana?

Har du också kommit igång med något nytt och undrat hur lång tid det kan ta innan det blir en vana, något man bara gör? Något så självklart som att man borstar tänderna. Ett bra tips är att sätta ribban lagom högt!
,

Det blir inte alltid som man tänkt sig

Varje dag möter vi människor på ett eller annat sätt. I varje möte sker något med oss. Det är spännande, lärorikt och ibland provocerande. Vissa möten ger avtryck för alltid. Som en kvinna som fick bildörren repad av min kundvagn.
Hälsablogg med olika hälsatjänster i bild.
,

Man kan inte vänta på det rätta tillfället

Du vet säkert mycket väl vad du skulle vilja göra mer av i livet och vad du skulle må bra av. Och trots att du vet det är det svårt att komma igång och istället väntar du kanske på det rätta tillfället. Eller på att du ska känna lust och motivation. Emelie hjälper dig att komma igång!
Hälsablogg med olika hälsatjänster i bild.
, , , ,

Nyårslöften? -räkna med bakslag!

Många använder övergången till det nya året till att lova sig själva bättring och förändring, men för att få positiva resultat av dina nyårslöften krävs att du är föreberedd på bakslag. Bakslagen är en naturlig del av förändringsprocessen.
Hälsablogg med olika hälsatjänster i bild.
, , , ,

Sov dig piggare!

I mitt förra inlägg uppmanade jag er att prioritera sömnen 2018 och nu är vardagen igång för de allra flesta, men att komma in i sina sovvanor kan ta lite tid och ibland behöver sömnen hjälp på traven. Här ger jag er tips på hur ni kan förbättra sömnen och sova er piggare.
Hälsablogg med olika hälsatjänster i bild.
, ,

Tacksamhet

Året går mot sitt slut och vecka ett börjar igen. Mitt år har präglats av flera förluster och svårare händelser. Trots detta, eller kanske just tack vare just detta, känns de saker som jag har att vara tacksam för ännu mer framträdande.
Hälsablogg med olika hälsatjänster i bild.
, ,

Sömnen behöver prioriteras 2018

Är det något vi behöver prioritera 2018 så är det sömnen! Utan bra sömn fungerar vi sämre. Hur sover du? Hur går det med din dygnsrytm och energi? Hur sover du? Många har sömnproblem av olika anledningar. Vad kan du göra för att skapa bättre rutiner